dimecres, 18 de juny del 2014

12. L'entrada final: Internet



Hola de nou!

Avui sí que sí! És l’última entrada de totes! Acabant aquest blog, acaba una etapa molt maca, en què he pogut reflexionar i qüestionar-me moltes coses que abans no m’havia plantejat sobre l’ensenyament de llengües.

I en aquesta última entrada us parlaré sobre el món de l’ensenyament i Internet

Per començar, m’agradaria destacar que fa un parell d’anys vaig començar a aprendre italià en línia. Buscava pàgines web que n’ensenyessin i mirava vídeos pel youtube en italià per aprenents. Us en deixo un link perquè en tingut un exemple. No us n’he parlat mai, ja que vaig deixar d’aprendre’n per qüestions de temps. Però sense dubte no descarto seguir amb aquests estudis mitjançant el meu EPA (Entorn Personal d’Aprenentatge) que vaig anar creant. 


També us vull parlar de l’EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge). Tot i que actualment aquest món a el trobem a edats més primerenques, la meva experiència amb EVA va començar amb la universitat. Cada universitat té la seva plataforma Moodle. Tota la vida acadèmica gira entorn d’aquesta Aula Global. L’utilitzem dia a dia i sempre té novetats. Tot i així, crec que no se¡n treu prou profit, ja que té molts avantatges que no sabem utilitzar, ni nosaltres ni els professors, però la meva valoració en general és positiva. 

Relacionat amb l’EVA, tornem amb l’EPA. Fa unes setmanes vam fer un xat molt interessant amb l’assignatura d’ensenyament de Llengües (a partir de la plataforma Moodle de la UPF, per cert) i precisament vam estar parlant sobre els nostres entorns EVA i EPA. Allà vaig explicar que el meu EPA es divideix en dos subcategories: la personal i la professional

En primer, dins la personal, hi trobem la meva compte de Facebook. No tinc ni Twitter, tot i que sigui estrany. Al Facebook hi tinc pàgines d’interès personal que segueixo, com grups de música, i grups culturals o de cursos. També tinc una compte d’Instagram que segueixo bastant, però tampoc li dono molta importància. També voldria destacar l’ús d’Skype que faig sovint. Sobretot quan sóc fora de casa, m’és molt útil per parlar amb la meva família i amics. 


Pel que fa a l’entorn professional, destaco les meves comptes de correu universitari i de feina. També hi puc englobar el Facebook, ja que hi tinc grups de classe per parlar de coses acadèmiques per una via fàcil i còmode.

Doncs res, això és tot pel que fa ales meves eines usuals d’Internet. És clar que n’hi ha d’altres que utilitzo, però m’ha semblat interessant destacar-ne només les més habituals i útils per a mi. El que no podem negar és que Internet ha estat un gran avanç per al món de l’ensenyament de llengües, ja que permet que tant l’estudiant com el docent disposi de molts recurs de fàcil accés i generalment gratuïts que no costen d’utilitzar i que et porten molts avantatges.

Em despedeixo de vosaltres. Espero que hagueu gaudit com ho he fet jo seguint aquest blog. Sense dubte, és una experiència que recomano a tothom: escriviu i expresseu les vostres opinions que és una via molt útil per sentir-te millor amb tu mateix. 

Ha estat una bona manera de recordar les boniques etapes d’aquest viatge tan bonic que vaig decidir emprendre pel MÓN DE LES LLENGÜES

Ens veiem en properes ocasions, reis!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada