Hola de nou!!!!!
Com us he dit, ara us parlaré sobre les diferents proves d’avaluació que tingut!
Seré breu, només us parlaré dels tipus de proves que hagi experimentat.
En primer lloc, us vull parlar de les proves d’adscripció. Durant dos
estius, vaig anar a viure un parell de mesos a l’estranger, amb una família
anglesa. En una ocasió a Anglaterra i en l’altra a Seattle, als Estats Units. Les
dues vegades va ser amb una agència que es diu EF (Education First). Per poder
fer els viatges i que rebis cursos que siguin adequats al teu nivell, has de
passar unes proves, una on-line i l’altra telefònica. Eren proves d’adscripció
que permetien col·locar-nos al nivell adequat.
En segon lloc, trobem les de diagnòstic. Per entrar a la universitat, vam haver
de fer unes proves que es deien PAL. Eren per mirar el nostre nivell de catalpa
i castellà. Quan vam començar la carrera, vam treballar els errors que havíem
comés en aquestes proves.
També hi ha les proves d’assoliment. En la majoria d’assignatures de la
meva vida, he tingut exàmens de final de trimestre que han determinat si havia
assolit els continguts mínims establerts per passar l’assignatura. Com he dit a
l’entrada anterior, normalment les proves són més de comprovar si ha aprés o no
el que tocava i no pas si ha progressat envers ocasions anteriors.
Exàmens de competència oficials no n’he passat cap, tot i que a l’assignatura
d’anglès de la carrera ens van fer passar dos exàmens equivalents al nivell de
First i d’Advanced per mesurar si teníem aquest nivell, que és el que pertocava
quan acabàvem l’assignatura.
Per últim, si em paro a pensar en els tipus d’instruments d’avaluació que
he tingut, voldria destacar que les més comunes han estat els exercicis fet a
classe, individuals, però també molt en grup; l’elecció múltiple i els tests. En
canvi, ha estat només a partir de la universitat que he començat a experimentar
altres experiències d’avaluació com les tutories amb professors, com vam fer
amb Llengua i Societat.
Personalment, voldria dir que penso que els treballs amb grup són un bon
instrument per avaluar, ja que, tot i que sovint pensem que són injustos si ens
toca amb gent que no ens convé, sempre acaben sent una bona oportunitat per
aprendre dels altres i saber ser flexible i cooperatiu.
També voldria destacar que en general no he tingut experiències dolentes
pel que fa a l’avaluació. Sí que recordo algun cas en concret, però no ha
deixat de ser algun professor no gaire típic, que era millor no discutir-s’hi.
Això és tot per avui! L’immens món de l’avaluació!
Fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada